Wyjątkowa i atrakcyjna strona internetowa nie jest już opcją. Słaba strona powoduje, że firmy tracą klientów, a to oznacza pieniądze. Niestety zdarza się to z zatrważającą częstotliwością. Wielu właścicieli małych firm projektuje własne strony internetowe, aby zaoszczędzić pieniądze i mieć większą kontrolę nad projektem. Niestety, czasami tak naprawdę nie rozumieją koncepcji dobrego projektowania stron internetowych, co prowadzi do strony internetowej, która nie jest idealna.

Projektowanie stron internetowych w swej istocie jest formą sztuki. Podobnie jak sztuka, projektowanie stron internetowych ma zapewnić widzom wrażenia. Projektowanie stron internetowych ma na celu połączenie formy i funkcji w taki sposób, aby strona była przyjemna, łatwa w nawigacji, interesująca i użyteczna. Aby to zrobić, istnieją pewne mówione i niewypowiedziane „zasady”, których muszą przestrzegać projektanci stron internetowych. Często ludzie nie stosują się do tych zasad i właśnie wtedy zdarzają się strony takie jak ta (ps. ta strona jest fałszywą… ale spotkałem się z witrynami, które stanowią dobre wyzwanie!).

Nie bądź tą stroną internetową. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że są to najczęstsze błędy popełniane podczas projektowania stron internetowych przez właścicieli małych firm. Projektowanie stron czego unikać:

Za dużo się dzieje.

Od razu przedstawiaj istotne informacje biznesowe w swojej witrynie. Odwiedzający, którzy nie mogą zrozumieć, o czym jest Twoja witryna, w ciągu kilku sekund po wejściu na nią opuszczą ją. Chociaż należy o tym pamiętać, często prowadzi to właścicieli małych firm do zbytniego wciskania się w zakładkę. Złożenie jest nie tylko mitem, ale także zatłoczona strona internetowa nigdy nie jest dobrą rzeczą. Załadowanie stron internetowych z mnóstwem obrazów, tekstu i innych rzeczy zajmie trochę czasu i zdezorientują odwiedzających. Unikaj ruchliwych projektów, takich jak zaraza.

Za mało się dzieje.

Na drugim końcu spektrum są strony internetowe, na których prawie nic nie ma. Minimalizm w projektowaniu jest obecnie ogromnym trendem i działa, gdy jest wykonany poprawnie. Niektóre strony internetowe małych firm są zbyt tajemnicze i pozostawiają zbyt wiele wyobraźni. To kolejny duży błąd. Twoi goście chcą wiedzieć, kim jesteś i co Twoja firma dla nich zrobi. Zbytnie poleganie na prostych obrazach bez wyraźnego kierunku sprawi, że Twoi goście będą zgadywać, a to nie jest dobra rzecz.

Zbyt zagmatwane.

Gdzieś pośrodku zbyt dużego/za małego spektrum znajduje się przerażająca strona internetowa „zdezorientowanej marki”. Ta zdezorientowana witryna to taka, która zawiera różne kroje pisma, obrazy, palety kolorów i motywy, z których żadne nie są ze sobą powiązane. Dzieje się tak z wielu powodów. Może się to zdarzyć, gdy nie masz dobrego wyobrażenia o wizerunku swojej marki. Możesz łatwo wpaść w tę pułapkę, gdy lubisz zbyt wiele szablonów projektów i chcesz ich wszystkich użyć. Może się to również zdarzyć, gdy próbujesz przekazać zbyt wiele pomysłów naraz i postrzegasz swoją witrynę jako pojedyncze komponenty, a nie całościowo. Projektując witrynę, wybierz jeden motyw, jedno logo i jeden krój pisma i pozostań przy nich we wszystkich innych aspektach witryny.

Straszne CTA.

Twoje CTA to brama do Twojej firmy. Nakazuje odwiedzającym coś zrobić: Kliknij tutaj! Zdobądź kupon! Dowiedz się więcej o tym produkcie! Oczywiście bardzo ważne jest, aby wezwania do działania wyraźnie informowały odwiedzających, co muszą zrobić. Powinna istnieć wystarczająca ilość informacji, aby odwiedzający wiedzieli, co uzyskają dzięki podejmowaniu działań i jakie informacje muszą dostarczyć. Z drugiej strony istnieje cienka granica między byciem pomocnym a byciem irytującym. Upewnij się, że CTA jest zwięzłe i dokładnie mówi klientom, co mają robić. Ogranicz wypełnianie formularzy do minimum i daj im kilka minut na swojej stronie, zanim pojawi się wezwanie do działania.