W reklamie, zwłaszcza tej outdoorowej, bardzo często stosowana jest folia samoprzylepna zewnętrzna. Producenci oferują wiele jej rodzajów, które różnią się między sobą m.in. procesem powstawania i właściwościami. Do najczęściej używanych możemy zaklasyfikować foliemonomeryczne i polimerowe.

Folie monomeryczne

To najpopularniejszy i najczęściej stosowany rodzaj folii samoprzylepnej. Wpływ na to ma głównie jej powszechna dostępność i niska cena. Folia samoprzylepna zewnętrzna monomeryczna jest również dość łatwa w montażu i to nawet dla laików. Należy jednak mieć na uwadze, że nadaje się do stosowania tylko na powierzchniach gładkich i płaskich. Okres żywotności również nie dla każdego będzie wystarczający. Producenci są w stanie zwykle zagwarantować przetrwanie folii w dobrym stanie na okres od 3 do 5 lat. Taka rozpiętość czasowa bierze się z różnych czynników – znaczenie będzie mieć zarówno jakość użytego materiału, jak i warunki atmosferyczne panujące w danym środowisku. Lepszych wyników można oczywiście spodziewać się, stosując folie monomeryczne we wnętrzach budynków. Kolejną cechą, o jakiej warto wspomnieć, jest grubość tego rodzaju folii – wynosi ona standardowo ok. 80-100 mikrometrów, co przekłada się na ograniczoną elastyczność i może powodować odklejanie się folii na przetłoczeniach. Z tego względu nie każdy decyduje się na użycie tego rodzaju folii i wybiera droższe, ale trwalsze wersje, co nie oznacza, że folie monomeryczne wciąż nie cieszą się powodzeniem i uznaniem w branży.

Folie polimerowe

Po ten rodzaj folii samoprzylepnych sięgają osoby dysponujące większym budżetem, ale też oczekujące lepszych, długotrwałych rezultatów. Coraz częściej używa się ich np. do oklejania samochodów. Ponieważ folia ta jest cieńsza niż monomeryczna (grubość 70 mikrometrów), lepiej radzi sobie z nierównościami na powierzchniach. Jej odporność na czynniki atmosferyczne przekłada się też na okres trwałości wynoszący od 5 do 7 lat. Ta folia będzie więc sprawdzać się świetnie w reklamie outdoorowej, o wiele lepiej niż folie monomeryczne. We wnętrzach można zaś mówić o właściwie nieograniczonym czasie wytrzymałości. Wymaga jednak nieco więcej pracy przy montażu, dlatego nie dla każdego będzie się nadawała. Ze względu na ten fakt, a także cenę, poleca się ją głównie inwestorom, którym zależy na długookresowej reklamie w trudnych warunkach. W przypadku mniej wymagających form reklamowych, np. napisów dekoracyjnych, swoje zadanie powinna spełnić całkiem dobrze standardowa folia monomeryczna.

 

Kategoria: firma, dom