Wulkanizacja to proces prowadzący do produkcji opon, a także ich naprawiania. To miejsce, gdzie są serwisowane.
Pomimo licznych metod napraw, nie każda guma nadaje się do naprawy.
Są dwie metody, za pomocą których zakład może dokonać naprawy.
Warsztaty profesjonalne wyposażone są w narzędzia oraz maszyny do wulkanizacji metoda starszą, czyli metodą „na ciepło”, jak i metodą chemiczną.
Przy pomocy tych rozwiązań nie uda nam się załatać wszystkich uszkodzeń.
Są także pewne limity, które mówią o tym, ile razy można podjąć się naprawy.
Limit taki wynosi trzy dla samochodów osobowych, a dla opon większych, samochodów ciężarowych do czterech razy.
Uszkodzenia spowodowane substancjami chemicznymi są również wykluczeniem, brak indeksu prędkości czy innych oznaczeń.
Wady, pęknięcia położone zbyt blisko siebie też mogą być przeszkodą. Oceną indywidualną zajmuje się specjalista. W tym pomaga wulkanizacja.
Warto pomyśleć zawczasu o wyposażeniu pojazdu.
Złapać gumę może każdy, a przyczyną może być zły stan asfaltu, po którym się poruszamy.
Dobrze wiedzieć, że w takich sytuacjach możemy skorzystać z usług mobilnych wulkanizacji, które do nas przyjadą i pomogą nam rozwiązać problem.
Stan opon, a bezpieczeństwo.
Zużycie w dużym stopniu zależy od kierowcy. To jak długo na nich pojeździ, czy powodem ich wymiany będzie zużycie bieżnika.
Kontrolujmy ich stan, wszystkie opony, być może to pomoże nam uniknąć nieprzyjemnych sytuacji.
Regularne sprawdzanie ciśnienia oraz elementów zużywalnych.
Pamiętajmy o odpowiednim przechowywaniu, jest bardzo ważne dla ich żywotności.
Run flat- czy warto inwestować?
Takie rozwiązanie zapewnia nam bezpieczeństwo.
W przypadku nagłego przebicia zabezpiecza nas przed utratą panowania nad pojazdem.
To więcej miejsca w bagażniku, odporność na uszkodzenia.
Szczególnie dla kierowców, którzy mają do przemierzenia wiele kilometrów.
Gdy dochodzi do przedziurawienia takiego produktu, możliwe jest kontynuowanie jazdy.
Montażu Run Flat należy dokonywać tylko w serwisach wulkanizacyjnych.
Nieumiejętne ich założenie może kończyć się uszkodzeniem, bądź wypadkiem.
Jak doraźnie sobie pomóc?
Zanim zgłosisz się do zakładu, możesz doraźnie sobie pomóc. I są na to dwa sposoby.
Koło zapasowe w spreyu oraz zestaw naprawczy.
Nie tylko podstawowe wyposażenie samochodu typu apteczka czy gaśnica przeciwpożarowa, może przydać się w nagłych przypadkach.
Masz do dyspozycji dwa sposoby naprawy: koło zapasowe w sprayu tzw. łatka lub zestaw naprawczy.
Takie preparaty są dostępne w większości sklepów motoryzacyjnych. I kosztują naprawdę niewiele.
Bo jest to kilkanaście złotych.
Jednak jest to rozwiązanie doraźne. W przypadku przebicia płyn aplikuje się do wnętrza przez wentyl, a wprowadzona substancja zakleja dziurę.
Wytwarza gaz, który podnosi ciśnienie w oponie.
Warto dokładnie przeczytać porady producenta co do użycia. To rozwiązanie na niewielkie przebicia opony.
Nie mamy pewności co do skutecznego uszczelnienia.
Polecana jest kierowcom, poruszającym się po mieście, którzy w razie potrzeby otrzymają szybką pomoc profesjonalistów.
Pomoże, tylko wulkanizacja.
Najnowsze komentarze